laupäev, 5. mai 2018

Tiistai 10.4.2018

Herättiin kello 6.20. Joimme nopeasti kahvia ja tapasimme toisia klo 7.00 hotellin edessä,  kaikki yhdessä menimme syömään.  Syöminen tapahtui vanhassa talossa noin 500 metrin päässä hotellista.

Valinnassa oli  juustoa, kinkkua, kurkkua, tomaatteja ja munankeltuaiseia ja myös leipää. Sai juoda kahvia, teetä ja mehua.
  Aamiaisen jälkeen me kaikki menimme bussiin ja matkustimme Omnia-ammattikouluun. Koulussa meidät  tervehtivät opettaja Sirje ja opiskelija Sami. Sirje esitteli meille Suomee ja heidän koulunsa. Koulu oli iso ja kaunis. On monia ihmisiä eri kansallisuuksilta. Me söimme koulussa lounasta. Lounas on opiskelijoille ilmainen.
Lounaan jälkeen menimme muiden ulkomaisten vieraiden kanssa Helsinkiin, vierailemaan keskustaan. Katselimme kaupungin keskustan nähtävyyksiä, kävimme vanhalla torisslla ja vierailimme lopulta Suomenlinnaan. Suomenlinna on vanha merilinnoitus.  Palataenneet saarelta, menimme ravintolaan illalliselle. Ravintola oli Konstan Mölkja.  Ruokailu maksoi  20 € ja voisimme syödä yhtä paljon kuin  pystyimme. Illallisen jälkeen palasimme Mariin kanssa Espooseen. Suunnitelimme vain mennä hetkeksi ruokakauppaan , mutta se  olimme taas 2 tuntia ostoksilla. Sitten noin klo 23 menimme nukkumaan.