laupäev, 5. mai 2018

Maanantai 9.04. 2018

Herätyskello soi 6:10.  Pakasin vielä viimeiset asiat ja matka voi alkaa. Ennen kuitenkin heräsivät lapset,  toinen täytyi viedä kouluun ja  toinen päiväkotiin. Onneksi minun miehelläni oli aika viedä minut bussille.

Kello 8:00 alkoi  bussimatka Tallinnaan. Tallinnan linja-autoasema  matkustin  taksilla satamaan ja sieltä laivalla Helsinkiin. Muutama tuntia myöhemmin saavuimme Suomeen.

Ensin Sille osti meille bussiliput, jotta voisimme liikkua  hyötöliikennellä. Menimme raitiovaunuun ja matkustimme Helsingin keskustaan. Siellä kävimme tietopisteessä ja sitten menimme Espooseen,  jossa olimme yötä. Yövyntä oli Forenom-hotellissa. Naapurini oli Mari. Huonee oli pieni, mutta  puhdas ja kaunis. Huonessa oli keittokomero, jossa olivat vedenkeitin, jääkaappi, kahvinkeitin ja mikrouuni. Kylpyhonessa olivat   suihku ja hiustenkuivaaja.
 Jätimme matkalaukut huoneeseen ja lähdimme tutustumaan lähikauppaan.  Aikoimme mennä vain hetkeksi kauppaan,mutta lopuksi oltiin kolme tuntia ostoksilla. Hiljaisuus saapui illalla noin kello 23 .